سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یوتیوب

یوتیوب چیست؟

یوتیوب پس از گوگل دومین سایت پر بازدید و پر طرفدار دنیاست. خدمات اصلی این وبگاه بر اساس ویدیو طراح ریزی شده و کاربران می توانند هر ویدیو یی که می خواهند را در یوتیوب تماشا کنند.البته این وب سایت از سال 2005 در ایران فیلتر شده و کاربران ایرانی قادر به استفاده از آن نیستند. «آموزش دانلود از یوتیوب» راهکاری است. که اخیرا برای ایرانی ها در دسترس قرار گرفته. یوتیوب حتی از فیسبوک هم محبوب تر است. YouTube توسط شرکت پی پل در سال 2005 ایجاد شد. محل اصلی این شرکت سان برونو، کالیفرنیا است.

خدمات اصلی یوتیوب

کاربران در YouTube به خدماتی چون: بارگذاری، مشاهده و اشتراک گذاری ویدئو دسترسی دارند و با استفاده از تکنولوژی ادوبی فلش ویدئو و HTML5 انواع ویدئوها مانند کلیپ های فیلم، کلیپ های تلویزیون و کلیپ های موسیقی و هم چنین ویدئوهای وبلاگ ها، ویدئوهای اوریجینال کوتاه و ویدئوهای آموزشی را نمایش می دهد. همچنین این وب گاه قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای سه بعدی و آناگلیف را دارد و با فرمت های مختلفی از جمله فلش ویدئو سازگاری دارد. ویدئوهای این شرکت را می توان در پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، وی، و ایکس باکس لایو نیز تماشا کرد. نسخه? تلفن همراه این وب گاه به صورت یک نرم افزار بر روی پلت فرم اندروید نیز در دسترس است.

این شرکت سر انجام توسط گوگل در سال 2006 خریداری شد. و الان یکی از زیر شاخه های اصلی گوگل محسوب می شود.

چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

یکی از روش های کسب درآمد اینترنتی که اتفاقا طرفداران بسیاری در دنیا نیز دارد، آپلود ویدیو در یوتیوب می باشد. یوتیوب یک وب سایت به اشتراک گذاری ویدیو و موزیک می باشد که کاربران می توانند در آن ویدیوهای مختلفی را بارگذاری کرده و در ازای بازدید این ویدیوها، از یوتیوب پول دریافت کنند.

مراحل زیر، نحوه‌ی آماده سازی کانال برای کسب درآمد از طریق تبلیغات را آموزش می‌دهند.

قدم اول صاحبان کانال‌های یوتیوب، ثبت‌نام در برنامه‌ی Partner Program این سرویس است. پس از آن، یوتیوب به بررسی محتوا و مخاطبان کانال می‌پردازد و به محض این که آمار بازدید به بیش از 4 هزار ساعت در سال برسد، مجوز ورود به سیستم درآمد تبلیغاتی صادر می‌شود. البته تعداد مشترکان نیز در این مدت باید به هزار نفر رسیده باشد. یوتیوب در همین مرحله‌ی اولیه، محتوای اختصاصی و باکیفیت را هدف تمرکز سیستم اعتبارسنجی خود قرار داده تا تنها تولیدکنندگان حرفه‌ای و هدف‌مند، به کسب درآمد از این طریق بپردازند.

در مرحله‌ی بعدی، باید کانال را برای ورود به سیستم درآمدزایی یوتیوب آماده کرد. پس از ورود به اکانت یوتیوب، در سرویس creatoracademy.youtube.com وارد پروفایل شده و قسمت Monetization را انتخاب کنید. پس از آن نوبت به ثبت‌نام در سرویس AdSense می‌رسد که با توجه به مسدود بودن در ایران، باید از طریق واسطه‌ها یا افرادی در خارج از کشور انجام شود. اتصال کانال یوتیوب به اکانت ادسنس، پیگیری تبلیغات، مشاهده‌ی آنها، کلیک‌های انجام شده و در نهایت، واریز درآمد کسب شده را تضمین می‌کند.

پس از انجام مراحل فوق، نوبت به آماده‌سازی محتوای مجاز برای کسب درآمد از طریق تبلیغات می‌رسد. در واقع در این بخش، یوتیوب قوانین محکمی برای تضمین کیفیت و همچنین انطباق محتوا با قوانین کپی‌رایت دارد. به‌همین دلیل در آموزش آکادمی این سرویس نیز بخشی مهم برای توضیح ویدیوهای با قابلیت درآمد اختصاص دارد.

شرط اول یوتیوب (و شرکت مالک آن یعنی گوگل) برای ویدیوهای با هدف کسب درآمد، مناسب بودن آنها برای تبلیغات است. شروط اولیه برای مناسب بودن ویدیو در این بخش، رعایت قوانین کلی یوتیوب مانند عدم انتشار محتوای توهین آمیز یا موارد دیگر است. البته شرایط کسب درآمد از تبلیغات کمی جزئی‌تر از قوانین اولیه‌ی سرویس هستند و به همین دلیل، صاحبان کانال‌ها باید هر دو مورد را مطالعه کنند.

یوتیوب

اگر قصد دارید تنها در برخی ویدیوها، استانداردهای تبلیغاتی را رعایت کنید، این امکان وجود دارد که برای ویدیوهای دیگر، درآمد تبلیغاتی را لغو کنید. در واقع، اگر کانالی با هدف کسب درآمد تبلیغاتی فعالیت کند و این امکان را در ویدیوهای ناهماهنگ با قوانین درآمدی غیرفعال نکند، امکان حذف آن از سرویس وجود دارد.

علاوه بر مواردی همچون توهین، تبلیغات مواد مخدر، نژادپرستی و موارد مشابه، کپی‌رایت محتوای استفاده شده در ویدیو نیز اهمیت بالایی برای کسب درآمد دارد. به‌عنوان مثال اگر شما در ویدیوی خود از موسیقی پس زمینه‌ای استفاده کنید که شامل قوانین کپی‌رایت باشد، امکان غیرمجاز شدن آن محتوا وجود دارد. در واقع شما باید برای استفاده از آن موسیقی، از صاحب اثر مجوز لازم را دریافت کنید.

پس از حصول اطمینان از مناسب بودن ویدیوها برای تبلیغات، باید آشنایی کلی با انواع تبلیغات در یوتیوب را کسب کنید. تبلیغات این سرویس ویدیویی در انواع ابعاد و فرمت‌ها در ویدیوهای شما نمایش داده خواهند شد. یوتیوب، 6 نوع تبلیغات متنوع برای ویدیوها پیشنهاد می‌کند که به‌صورت نمایش کارت کنار ویدیو، نمایش ویدیوی تبلیغاتی پیش از ویدیوی اصلی یا بنرهای شناور روی تصویر ویدیوی اصلی، قابل انتخاب هستند. انتخاب نوع تبلیغات، بسته به محتوای ویدیوی شما باید انجام شود تا علاوه بر کسب درآمد مناسب، جذابیت محتوا را نیز نزد مخاطب کاهش ندهد.

پس از حصول اطمینان از مناسب بودن ویدیوها برای تبلیغات، باید آشنایی کلی با انواع تبلیغات در یوتیوب را کسب کنید. تبلیغات این سرویس ویدیویی در انواع ابعاد و فرمت‌ها در ویدیوهای شما نمایش داده خواهند شد. یوتیوب، 6 نوع تبلیغات متنوع برای ویدیوها پیشنهاد می‌کند که به‌صورت نمایش کارت کنار ویدیو، نمایش ویدیوی تبلیغاتی پیش از ویدیوی اصلی یا بنرهای شناور روی تصویر ویدیوی اصلی، قابل انتخاب هستند. انتخاب نوع تبلیغات، بسته به محتوای ویدیوی شما باید انجام شود تا علاوه بر کسب درآمد مناسب، جذابیت محتوا را نیز نزد مخاطب کاهش ندهد.


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :5
کل بازدید : 94397
کل یاداشته ها : 163


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ